donderdag 12 september - 20.15 uur

Een bijzondere Schubertiade in het Beauforthuis

Mikhail Timoshenko – bariton

Elitsa Desseva – piano

De Bulgaarse pianiste Elitsa Desseva en haar levenspartner, de Russische bariton Mikhail Timoshenko verzorgen een Schubertiade met minder bekend werk uit de vele liederen die Schubert in zijn korte leven schreef. De gedichten die hij toonzette hadden thema’s als verlangen, weemoed, eenzaamheid en heimwee. Juist deze thema’s spelen ook een belangrijke rol in het leven van de jonge artiesten: als wereldsterren zwerven zij vanuit hun huidige woonplaatsen Parijs en Wenen over de wereld om hun artistieke talenten te delen met het mondiale publiek.

Door de bijzondere vriendschap tussen Daan Boertien – artistiek leider van de Schubert stichting – en dit beroemde duo kunt u genieten van een intiem, persoonlijk en interactief optreden. Elitsa en Mikhail schetsen delen van hun hectische leven aan de hand van liederen van Schubert en spelen letterlijk een artistieke quiz met het publiek over de thema’s die aan de orde komen, waardoor het publiek wordt uitgedaagd daarover mee te denken.

Na afloop is er uitgebreid gelegenheid om na te praten, zowel voor het publiek onderling als met de artiesten.

Concert Impromptus

(Voorlopig) Programma

Franz Schubert
Allegro vam A major sonata opus 120