SchoolSchubertiade

vrijdag 4 november 2022

aanvang 16.00 uur

Jong geleerd is oud gedaan. Daarom geeft de Schubert Stichting de liefde voor de werken van Schubert graag door aan een volgende generatie. In dat kader organiseren we op vrijdag 4 november de tweede SchoolSchubertiade.

Leerlingen van het Maurick College, die het ‘Selectiekoor’ vormen, hebben samen met pianiste Heleen Vegter en alt-mezzo Eva Kroon de SchoolSchubertiade voorbereid. Zij hebben zich verdiept in het bijzondere en omvangrijke werk van Schubert, waarin veel actuele thema’s, zoals eenzaamheid, liefdesverdriet, migratie e.d. vertolkt worden. De leerlingen van het Maurick College laten zich hierdoor inspireren en geven daar hun eigentijdse draai aan. Zo komen de Schubertiades van weleer weer tot leven en halen de leerlingen het beste uit zichzelf.

Als u deze SchoolSchubertiade bij wilt wonen, stuur dan een e-mail naar de muziekdocent: c.swinkels@maurickcollege.nl

Deze SchoolSchubertiade is mede mogelijk gemaakt door: