Een herfstavond met Schubert

20.00 uur

Orangerie Kasteel Maurick

Maurick 3, 5261 NA Vught

Er is voldoende parkeergelegenheid bij het kasteel

Op vrijdag 11 november verzorgen Kunststichting Vught en de Schubert Stichting een Schubertiade in Kasteel Maurick in Vught. Alt-mezzo Eva Kroon, pianist Heleen Vegter en stadsdichter van Arnhem Jesse Laport brengen bekende en onbekende liederen over de nacht van Schubert. Net als in de tijd van Schubert zelf worden de liederen afgewisseld met instrumentale intermezzo’s en voordrachten.

Hybride voorstelling

Eva en Heleen nemen u mee in een muzikale reis door de nacht: van zonsondergang tot aan het ochtendgloren. Ook in Schuberts tijd bood dat geheimzinnige deel van de dag inspiratie aan dichters en componisten. U hoort liederen die aansluiten bij deze verhalen. Jesse bracht de essentie van Schuberts liederen naar de belevingswereld van de luisteraars van vandaag. Zijn aforismen en hertalingen – die te zien en te horen zijn – geven een extra dimensie aan de muziek in dit dynamische, hybride programma.

En blijf gerust wat langer om u onder te dompelen in de nacht! Want zoals hoort bij een echte Schubertiade kun u ook genieten van een kleine versnapering of elkaar en de musici ontmoeten voor een goed gesprek terwijl de muziek nog even naklinkt.

Kaarverkoop via Kunststichting Vught

Toegangsprijs inclusief een welkomstdrankje en zes speciale hapjes van Kasteel Maurick:

normaal € 45 / voor donateurs en vrienden van de Schubert stichting € 40. Toegangsprijs uitsluitend concert (music only): € 20.

Om plaatsen te reserveren stuurt u een mail naar kunststichtingvught@gmail.com. Vermeld in uw mail hoeveel plaatsen uw wilt reserveren en zet in de onderwerpregel: Schubertiade Vught.

U betaalt via een bankoverschrijving op rekeningnummer NL17 INGB 0674 9111 64 ten name van Kunststichting Vught onder vermelding van SV2022.