vrijdag 18 oktober - 19.00 uur

Geertekerk

Geertekerkhof 23, 3511 XC Utrecht

Schubert en de romantiek

Een voordracht door Emanuel Overbeeke over de betekenis van Schubert voor de muziek en romantische liedkunst in het bijzonder.

Voor het eerste concert is er een voordracht door Emanuel Overbeeke over de betekenis van Franz Schubert voor de klassieke muziek en de romantische liedkunst in het bijzonder. Hij neemt u mee naar het Wenen van de vroege 19e eeuw en schetst de betekenis van Schubert voor het muziekleven. Uiteraard staan de liedkunst en de enorme hoeveelheid liederen die Schubert heeft geschreven hierin centraal.

Emanuel Overbeeke is musicoloog en publicist.

Hij studeerde muziekwetenschap in Utrecht en New York, schreef boeken, artikelen, recensies en toelichtingen en werkt voor de Concertzender omdat hij het leuk vindt zijn kennis te delen en anderen geïnteresseerd te krijgen in klassieke muziek.
Favoriete houding: speels als het kan, serieus als het moet.